Jak stworzyć wnętrze marzeń przy pomocy zmysłów - wstęp

Co ma wspólnego węch czy smak z urządzaniem wymarzonego wnętrza.

Zmysły, oprócz zdolności odbierania bodźców zewnętrznych, niosą ze sobą konkretne skojarzenia z miejscami, rzeczami, dobrymi wspomnieniami, które są w Tobie. Są drogowskazami, z których możesz skorzystać, żeby dotrzeć do upragnionego celu, jakim jest wymarzone wnętrze.

kurs | jak stworzyć wnętrze marzeń przy pomocy zmysłów | levelupstudio

Tak jak rzadko można spotkać konkretny typ urody, bez domieszek, jak prawdziwa zima czy czyste lato. Tak, każdy z nas do wnętrza urządzonego w stylu nowoczesnym, Hampton czy industrialnym wnosi własne elementy. Albo wyciąga z poszczególnych trendów to, co jest mu bliskie i tworzy własny. Na tym polega urządzanie własnego M, w którym chcemy czuć się dobrze.

Możliwe, że teraz właśnie myślisz: Ja nie umiem, nie znam się na trendach. Nie potrafię zestawiać wzorów i kolorów. Nie wiem, co mi się podoba. Nie lubię mojego mieszkania, ale boję się zmian. Czy takie pytania pojawiają się w Twojej głowie? A może: Czegoś w moim mieszkaniu brakuje, nie czuję się do końca komfortowo. Mieszkam tu 3 lata, ale ciągle nie jest ono "moje". Moje wnętrze nie wyraża tego, jaka jestem.

Brzmi znajomo?
Razem z mężem potrzebowaliśmy trzech lat, żeby znaleźć własny, wspólny styl dla naszej kuchni. Dzisiaj (po 5 latach od wprowadzenia się) jesteśmy świeżo po remoncie dużego pokoju, który jest mi bliższy, bardziej udomowiony. Czy jest w jakimś stylu? Tak, w moim! I dlatego dobrze się w nim czuję. Musiałam poszukać w sobie tego, co mnie inspiruje, co mi się podoba. Wszystkie kolory, faktury, kształty były w mojej głowie, zbierane przez lata i upchane w szufladce 'wspomnienia'. Wystarczyło tylko ją otworzyć i poszperać pomiędzy kartami, jak w bibliotece.

Dzisiaj zapraszam Cię na cykl postów, który będzie poświęcony aranżowaniu wnętrz przy zaangażowaniu zmysłów. 
Dzięki pytaniom i ćwiczeniom, na które będziesz odpowiadać podczas tego kursu, odnajdziesz swój styl. Taki, który pasuje do Ciebie.

W każdą środę, przez 5 tygodni, będzie pojawiał się post wraz z ćwiczeniami o każdym ze zmysłów. W trakcie cyklu będziemy gromadzić inspiracje, wspomnienia i rzeczy, żeby na koniec stworzyć moodboard (dosł. tablicę nastroju) z Twoim wymarzonym wnętrzem. Będzie to kierunek, który możesz wykorzystać do zmienienia konkretnej przestrzeni.

Jak stworzyć wnętrze marzeń przy pomocy zmysłów?

Żeby być gotowym na pierwszy post wykonaj dwa zadania:
1. Wydrukuj kartę ćwiczeń lub rozrysuj podobną tabelkę na dużej kartce.
2. Stwórz na komputerze folder i nazwij go "mój dom" - będziesz w nim umieszczać wszystko to, co Cię inspiruje, co zapamiętały Twoje zmysły. Jeżeli korzystasz z serwisu Pinterest, możesz tam stworzyć tablicę z inspiracjami. Moją, która będzie powstawała wraz z kolejnymi postami, znajdziesz tutaj - "Moje wymarzone wnętrze - 5 zmysłów".

To jak, dasz się namówić na wspólną podróż wgłąb ludzkich zmysłów?


Do środy.
Agnieszka

Etykiety: ,