Przegląd magazynów wnętrzarskich #3: kwiecień 2016

gazety wnętrzarskie kwiecień 2016

Kwiecień to wiosna, kolory, świeżość, nowości i radość. A we wnętrzarskich magazynach du...sza. Okładki wiosenne, a środek trąci końcem lata i wczesną jesienią. Zresztą zobaczcie sami.

Tym razem na tapecie (albo raczej na kanapie, wśród folkowych poduszek) M jak Mieszkanie, Moje Mieszkanie, Cztery Kąty i Elle Decoration.

Inspirujące wnętrza

Cztery wnętrza, do których mogłabym się wprowadzać w zasadzie natychmiast. Każde z nich ma coś, co mnie ujmuje - architektura, kolor, faktura, wzór. Każde genialne i oprócz ostatniego (z którego musiałabym wyrzucić połowę bibelotów, żeby było bardziej "moje") proste, miejscami surowe, ale niesamowicie przytulne.

dom drewniany | elle decoration

Cedrowy dom - wyobrażacie sobie jak może tam pięknie pachnieć! Wielkie okna, duże przestrzenie, starannie dobrane meble. Dom zachwycający jest też z zewnątrz. Stanowczo warto mu się przyjrzeć. Elle Decoration, kwiecień/maj, 2/2016

mieszkanie z betonową ścianą | m jak mieszkanie kwiecień 2016

Beton, mocne akcenty kolorystyczne, drewno i nietypowe dekoracje - jak jelonek na ścianie. Poszczególne elementy, jak pasiasta tapeta czy heksagonalne płytki pojawiają się w różnych częściach mieszkania spajając je i tworząc całość. Projekt: Jacek TrycM jak Mieszkanie, kwiecień 2016.

cztery kąty, projekt kolektyw

Tu się wprowadzam. Kolor na ścianie z kominkiem i kuchnią, to mój faworyt. Ogromne okna w czarnych ramach. Szarość, biel, drewno i niebieski we wszystkich odcieniach. Jest miejsce na dużą biblioteczkę i ogromny stół. I do tego moje ulubione proste formy. Projekt: studio Projekt KolektywCztery Kąty, kwiecień 2016


A to jest wnętrze, z którego musiałbym najpierw wszystko wynieść. Podłogi, cegła, schody, żaluzje w oknach i biało-czarny dywan zostają. Reszta - nie moja bajka. Doceniam natomiast kreatywność właścicieli i umiejętność łączenia tych wszystkich tkanin, zdobień, kolorów i dekoracji. Moje Mieszkanie, kwiecień 2016

W M jak Mieszkanie znajdziecie jeszcze genialnie zaprojektowaną kuchnię od DOMagała Design i powiem Wam, że wizualizacje nie oddają urody tej kuchni. W magazynie znajdziemy jeszcze uroczy pokoik dla małej dziewczynki, salon w jasnych, wyciszonych barwach i morską sypialnię.
(I ja ciągle mam dylemat, bo może jednak zamiast granatowej ściany w salonie dać tylko dodatki i na przykład dywan w kolorze indygo :) A remont coraz bliżej.)


Mieszkanie ze sklejki i surowych desek z podłogą w jodełkę. Bardzo podoba mi się jak podłoga z białej w części kuchennej, przechodzi w kolor drewna w salonie.

malowanie parkietu w jodełkę


Którą łazienkę wybieracie? Ja oczywiście skłaniam się ku tej niebieskiej. Ten intensywny kolor mnie przyciąga. Zdjęcia: 1 - M jak Mieszkanie, 2 - Moje Mieszkanie, 3 - Elle Decoration


Trendy

Na przekór kolorom roku Pantone i wszechobecnym pastelom, do łask wracają ciemne kolory. Cała ściana pomalowana butelkową zielenią, do tego welurowa kanapa w kolorze indygo, ciemne drewniane komody i złoto, aby całość była glamour. Bardzo lubię. Tuż obok trendu roślinnego, miejskiej dżungli, tropikalnej wyspy. Słyszeliście o kolorze blue grass? Do tej pory był to dla mnie tylko rodzaj muzyki, a tu proszę :)

ciemne kolory we wnętrzu
 Zdjęcia: 1,2 - Elle Decoration, 3 - M jak Mieszkanie

zielone wnętrze | ikea
Rośliny we wnętrzach - bardzo chętnie, tylko niech przychodzi ktoś i o nie dba. Dzisiaj na Instagramie (tak, Level up! studio dorobiło się własnego konta, o tutaj :)) pokazywałam, jak skończył hiacynt. Cud, że dotrwał do zakwitnięcia :) Zdjęcia: 1- M jak Mieszkanie, 2 - Elle Decoration

Kuchnia i jadalnia na wiosnę

Zobaczcie jakie jadalnie wpadły mi w oko. W każdej z nich posiłek byłby prawdziwą ucztą. Wszystkie (i jeszcze więcej) znajdziecie w Elle Decoration.

przykłady stołów i krzeseł do jadalni

Oczywiście nie omieszkałam stworzyć swoich wersji z produktów, które wpadły mi w oko.

jadalnia na wiosnę
tapeta, lampa, włącznik światła, taca, dzbanek, stół, talerz, dywan, krzesło 

jadalnia
 tapeta, patera, stół, misa, podstawka pod garnek, lampa, hoker, ściereczki, płytki, talerz, taca, dzbanuszek

Co jeszcze znajdziemy?

Elle Decoration poleca: przewodnik po XX-wiecznej architekturze oraz dzieła i sylwetki 75 najbardziej wpływowych architektów świata w "Architecture visionaries" wyd. Laurence King; wystawa poświęcona plastikowej piękności Barbie w Muzeum Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu; dwie polskie wystawy: "Modna i już. Moda w PRL" Muzeum Narodowe w Krakowie i "Women i Chanel" Królikarnia w Warszawie. Przeczytamy też o designie francuskim i dlaczego warto jechać do Bombaju i Katowic.


 Cztery Kąty podsuwają 28 pomysłów na odmienienie mieszkania w weekend.


Blogerki w magazynach wnętrzarskich. Kasia z My Full House ma własną kolumnę w M jak Mieszkanie. A w konkursie na Kobietę z Pasją w Moim mieszkaniu można (a nawet trzeba!) głosować na Agnieszkę z Happy Place.


Na koniec fajne rzeczy wypatrzone w magazynach:

figurka liska, stolik kawowy, dywan, włącznik do światła, figurka małpki, pled

I jak? Wpisujecie się w kwietniowe trendy? A może zachęciłam Was do odmienienia jadalni na wiosnę :)

Agnieszka

Etykiety: , , ,