Filmy na świąteczne i zimowe wieczory

świąteczne filmy

Gotowi na świąteczno-zimowy przegląd filmowy? Ciepłe skarpety są? Gruby koc i coś gorącego do picia też? To wchodźcie i zajmijcie miejsca :)


Romantyczne święta

romantyczne filmy na zimę

Miłość to bardzo świąteczne uczucie. I nie ważne czy dopada Cię w zaśnieżonej Minnesocie (Za jakie grzechy), trafia Cię niczym grom z jasnego nieba lub śniegowa kula (Listy do M.), czy może potrzebuje czasu i drugiego wejrzenia (Ja cię kocham, a ty śpisz). Bo miłość ma różne oblicza (To właśnie miłość) i czasami rodzi się z nienawiści (Masz wiadomość)

I nie wiem dlaczego na ten gatunek filmu mówi się 'komedia romantyczna', ale wiem, że te akurat filmy mogę oglądać co roku w święta. Ot, taka ze mnie romantyczka ;)

Famlijne

filmy na zimowe wieczory

Macie dzieci - obejrzyjcie, nie macie - zaproście znajomych i obejrzyjcie w większym gronie. To filmy z morałem, z przesłaniem, dla każdego, obojętnie w jakim jest wieku. O świętach, ich istocie, o spełnianiu marzeń, miłości rodzinnej, siostrzanej i o tym, dlaczego ten czas jest magiczny.

O relacjach

świąteczne filmy

Jeżeli macie ochotę się powzruszać (tu się przyznam, że płakałam na prawie wszystkich filmach z tego wpisu :)), odkryć głębię świąt i być świadkiem cudu to, to są idealne propozycje. O relacjach ojciec-dziecko, jak ważny jest tata w życiu małego człowieka, że jest jego bohaterem - Jack Frost i może mało świąteczny, ale jakże fantastyczny film Giganci ze stali. Piękny film o samotności dziecka i magii świąt, oraz wierze w Mikołaja - Cud na 34. ulicy. I na koniec Holiday, które możemy oglądać jako niezłą 'komedię romantyczną', ale ja lubię wątek z Kate Winslet i Eli Wallachem, który gra ekscentrycznego staruszka - scenarzystę. Podoba mi się jak powoli obydwoje otwierają się na świat, podejmują nowe wyzwania.

Filmy niekoniecznie świąteczne

filmy niekoniecznie świąteczne


Na koniec trzy tytuły, które nie są do końca związane ze świętami, ale są piękne i magiczne, a do tego warte obejrzenia. Marzyciel to historia przyjaźni twórcy Piotrusia Pana z wdową i jej czwórką dzieci, przepięknie nakręcona, z fantastyczną muzyką Jana Kaczmarka. Gwiezdny Pył na podstawie książki Neila Gaimana zabierze Was w fantastyczną podróż za mur. Tu jestem fanką postaci, którą genialnie zagrał Robert De Niro. O tym, jak się spełniają marzenia i o szansach jakie daje los opowiada film Wielki Mike opart na prawdziwej historii.


To jak, na jaki film macie ochotę?
A może Wy mi polecicie coś godnego uwagi?

Agnieszka


źródło zdjęcia tytułowego: tutaj
zdjęcia filmów: filmweb.pl 

Etykiety: ,