Ja pierniczę ...

o piernikach

... ona pierniczy, oni pierniczą. Ty też będziesz pierniczyć? :)

Przyszedł czas na pierwsze pieczenie pierników. Teraz, kiedy wolny weekend, Lena śpi sobie smacznie, a my z Zu bawimy się w wycinanki z obłędnie pachnącego ciasta. Potrzebujemy duuuuuużo pierników. We wzorki, w kształty, z dziurkami, szklanymi okienkami, w kształcie piernikowych ludków i szwedzkich łosiów. Bierzemy każdą ilość. Potem będziemy nimi stroić choinkę, wieszać w oknach i pakować w celofan na prezenty. Bo my takie piernikowe panny. 

Pieczecie z nami?







Piernikowe inspiracje.

Dla nieprzekonanych dorzucam garść fantastycznych zdjęć, które mam nadzieję, że Was zmotywują. Bierzcie i pieczcie :D

Na choinkę

Najbardziej oczywista oczywistość. Po to się piecze te cuda, żeby potem zawisły na drzewku. Polukrowane, z szybkami z landrynek, pożerane jeden po drugim jak nikt nie patrzy. 

ja pierniczę,  pierniki na choinkę, levelupstudio
Źródło: 1/2/3/4/5/6

Do dekoracji

Wieniec na drzwi, ozdoba talerza, piernikowa girlanda - cuda wianki!

ja pierniczę,  dekoracje z pierników, levelupstudio
Źródło: 7/8/9/10/11

Piernikowa chatka

O niektórych należy mówić z szacunkiem, jak o dziełach sztuki. Zobaczcie jakie piękne domki. Te mini, nakładane na kubek, robiłam jednego roku na prezenty. Wyszły zachwycająco!

ja pierniczę,  domki z piernika, levelupstudio
Źródło: 12/13/14/15/16/17

Zapakuj mnie

Wystarczy zrobić w pierniczkach dziurki (np. słomką do napojów) i można je wykorzystać jako uroczy element do zapakowania prezentów.

ja pierniczę,  pakowanie prezentów, levelupstudio, prezenty z piernikami
Źródło: 18/19/20

Kalendarz adwentowy

Można zjadać codziennie jeden i w ten sposób odliczać dni do świąt.

ja pierniczę,  kalendarz adwentowy z pierników, levelupstudio
Źródło: 21/22/23

Do zjedzenia i na prezent

Tak jak pisałam na początku. U nas większość pierników wędruje na prezenty, a część do dekoracji i na choinkę. Pięknie, pomysłowo udekorowane i zapakowane będą fantastycznym prezentem dla rodziny czy przyjaciół.

ja pierniczę,  pierniki, pierniczki, levelupstudio

ja pierniczę,  pierniki, pierniczki, levelupstudio
Źródło: 24/25/26/27/28/29/30/31/32

My co roku korzystamy z terminarza pieczenia pierników Doroty z "Moje Wypieki". Co, jak i kiedy piec znajdziecie w jej terminarzu pieczenia pierniczków. Oprócz klasycznych pojawią się u nas w tym roku także niemieckie Lebkuchen i to one między innymi powędrują do świątecznych paczek.


To jak, kiedy pieczecie?

Cała w piernikowym cieście
Agnieszka

Etykiety: ,